söndag 5 april 2015

Påskledighet



Det är roligt att se att layouten på bloggen fungerar som den ska. Det är ett bra exempel på hur tekniken har blivit allt mer användarvänlig. När man pratar om ordet användarvänlig för mig mina tankar alltid till Apple. Vet inte om det är ett faktiskt är ett inarbetat ord av Apple eller om det bara är jag som associerar det med Apple. Nåväl...

Ännu roligare är att kanske att efter jag skrev mitt andra inlägg, Vikten av en kompetent ledning, så har bloggen fått över 100+ visningar det senaste dygnet och även fått några fåtal visningar i Norge & USA. 

Under påskledigheten har jag funderat kring upplägget på bloggen. Jag har kommit fram till att jag ska ha minst en portföljuppdatering i månaden. Portföljuppdateringar utgör själva kärnan i att få fler folk till bloggen. Substansen i den här bloggen kommer helt klart att finnas i portföljuppdateringar och företagsanalyser. Jag tror också att detta är syftet till varför Ägamintid och Cornucopia osv. är sådana fantastiska bloggar. Det går helt enkelt inte att skapa en blogg utan substans, det kommer skina igenom. 

När det gäller andra inlägg, utöver portföljuppdateringar och företagsanalyser, så vill jag inte låsa fast mig vid någon slags formalitet (t.ex. kring frekvensen på vissa inlägg). Jag vill kunna publicera inlägg när jag känner för det. Jag tror att detta kommer bidra till att bloggen blir mer intressant och  att inläggen kommer att bli mer relevanta.

Många dagar nu utan riktiga öppettider på börsen - en bra prövning för tålamodet! :)
Glad påsk på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar