fredag 10 april 2015

Tacksamhet, försäljning & inköp




Försäljning
Jag har under dagen sålt av lite i Protector Forsikring. Jag är mer än nöjd med min avkastning från aktien. Jag är otroligt tacksam att ha fått ta del av en avkastning närmare 200%. Detta innebar givetvis att aktien, med sin värdeökning, tog över en stor del av min portfölj. Jag ligger kvar med relativt mycket då jag tycker att det är ett spännande aktie och jag ser fram emot en ökad försäljning i Skandinavien.

Kommande inköp
Försäljningen i Protector Forsikring innebär en frigörelse av kapital. Jag söker ett komplement till min portfölj nu med lite lägre risk. Jag kommer att investera i en aktieobligation med goda säkerheter (dessutom prioritetsrätt). Detta är givetvis ingen säker investering, men det jämnar ut min portföljrisk till en nivå jag är bekväm vid. Obligationen kommer att delas ut kvartalsvis vilket kommer att skapa ett stabilt kassaflöde till portföljen. I framtiden ser jag gärna att min portfölj består av kassaflöden som kan återinvesteras. 

Jag har haft en fantastiskt bra avkastning på Amhult 2. Jag planerar på att öka min position. Jag tror att detta kommer att vara en bra investering på mycket lång sikt och om några år planeras utdelningar att komma.  


Jag önskar er alla en trevlig helg! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar